czwartek, 29 stycznia 2015

Pączki hiszpańskie.

U mnie już przygotowania do "tłustego czwartku", już teraz próbuję różnych przepisów. Dziś pączki hiszpański inaczej zwane "wiedeńskie", zrobione z ciasta parzonego, takiego co się robi eklerki. Pączki wyszły delikatne, mięciutki i pulchne. Trochę pracy przy nich jest, ale warto!


Składniki na ciasto ;

- 200 g mąki pszennej
- 100 g masła
- 1 szklanka wody
- 4 jajka
- 1 łyżeczka cukru
- olej do smażenia

Składniki na glazurę lukrową :

- 200 g cukru pudru
- 1 łyżka soku z cytryny
- 2 łyżki gorącej wody

Przyrządzenie ciasta :

W garnku zagotować wodę razem z masłem i cukrem. Zmniejszyć ogień i dodać całą mąkę, energicznie mieszając. Ucierać do momentu aż ciasto będzie gładkie i zacznie odstawać od garnka. Ciasto ostudzić. Ostudzone zmiksować z kolejno dodawanymi jajkami. Tak przygotowane ciasto przełożyć do szprycy cukierniczej. Ja robiłam rękawem cukierniczym, trochę ciężej się robi, bo ciasto jest dość gęste, ale najpierw środek rękawa wysmarowałam olejem, poszło trochę łatwiej. Z papieru do pieczenia wyciąć kwadraty o bokach 8 cm i posmarować je olejem. Na kwadraty wyciskać koła ciasta o średnicy ok 6-7 cm. 
Olej rozgrzać w szerokim rondlu, Partiami smażyć pączki papierem do góry, po chwili zdejmować papier. Smażyć z każdej strony po parę minut na złoty kolor. Wyjąć, odsączyć z nadmiaru tłuszczu na ręczniku papierowym. Ostudzić.

Przyrządzenie glazury :

Składniki na lukier utrzeć w miseczce, polać nią ostudzone pączki.


Smacznego :)




2 komentarze:

  1. A jak sie je smazy to niensiakaja tluszczem bo nie widze w przepisie ani troszke alkoholu ani octu?Troche na pewno.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. W przepisie nie było alkoholu więc i ja nie dodałam, smażyły się dobrze bo szybko rosną i szybko się smażą. Po odsączeniu na ręczniku papierowym nic nie czuć tłuszczu.

      Usuń