wtorek, 5 lutego 2013

Zupa pomidorowa na żeberkach.

Bardzo smaczna zupa pomidorowa na żeberkach. 


Składniki :

- porcja żeberek
- włoszczyzna jak na rosół - marchew, seler, pietruszka korzeń, por, cebula
- puszka pomidorów
- 2-3 łyżki koncentratu pomidorowego
- paczuszka ryżu lub makaron (ja osobiście wolę ryż)
- liść laurowy 
- ziele angielskie
- przyprawy - sól, pieprz 
- śmietana

Przyrządzenie :

Mięso opłukać, osuszyć, włożyć do garnka, zalać zimną wodą i gotować. Naszykować włoszczyznę : marchew, pietruszkę zetrzeć na tarce o grubych oczkach, por i cebulę drobno posiekać.Gdy mięso się zagotuje zebrać szumowiny i dodać włoszczyznę oraz ziele angielskie i liść laurowy. Przyprawić solą i pieprzem. Gotować do miękkości mięsa. Gdy mięso jest w miarę miękkie dodać ryż bądź makaron, gotować aż ryż zmięknie i dodać puszkę pomidorów, chwile pogotować, dodać koncentrat pomidorowy, zagotować. Można zabielić zupę śmietanką jeszcze w garnku, ja osobiście wolę na talerzu , bo w razie jak mi  zostanie zupa to daję ją do słoika, pasteryzuję i znów mam odłożoną na "czarną godzinę". ( lepiej jest pasteryzować zupy bez śmietany ).


Do zupy proponuję dodać lubczyku świeżego lub suszonego (ja niestety nie miałam), doda to intensywnego smaku.

Naprawdę polecam jest smaczniejsza niż na rosołku z kury.
Smacznego :)




Brak komentarzy:

Prześlij komentarz