poniedziałek, 4 lutego 2013

Domowa potrawka z kurczaka.

Dziś na obiad zaserwowałam domową potrawkę z kurczaka, taką co pamiętam jeszcze z dzieciństwa. Delikatna na domowym rosołku.



Składniki na potrawkę :

- mięso z kurczaka ( ja dałam 8 pałeczek z udka kurczaka)
- 1 marchewkę 
- 1 pietruszkę korzeń
- pół selera
- 1 cebulę
- por kawałek
- ja do rosołu dodaję czosnek więc i tu dodałam 2 ząbki
- ziele angielskie 
- liść laurowy
- sól, pieprz
- 2-3 łyżki mąki
- natka pietruszki
- koperek
- woda

Dodatkowo :

- ziemniaki, puree ziemniaczane lub ryż, w zależności kto co woli,ze wszystkim smakuje dobrze
- ulubiona surówka ( ja do tego zrobiłam sałatę karbowaną z marchewką, cebulką i z pomidorkami w sosie vinegret )

Sposób przyrządzenie :

Mięso opłukać, włożyć do wysokiego rondla bądź garnka. Zalać zimną wodą i gotować na wolnym ogniu tak jak gotujemy rosół. Marchew, pietruszkę i seler starkować na tarce na grubych oczkach.Cebulę i czosnek posiekać. Wszystko włożyć do mięsa, dodać ziele angielskie oraz liść laurowy. Dusić na wolnym ogniu do miękkości mięsa. Pod koniec gotowania przyprawić solą i pieprzem.


Miękkie mięso wyjąć z garnka i rozstrzępić, pozbyć się kości i podrobić i takie włożyć do wywaru. Mąkę wymieszać z zimną wodą i zagęścić sos. Chwilę pogotować. Na koniec dodać posiekaną natkę pietruszki oraz koperek.
Podawać z ziemniakami lub ryżem oraz ulubioną surówką.


Polecam smacznego:)


Brak komentarzy:

Prześlij komentarz