środa, 30 stycznia 2013

Pulpety w sosie, ziemniaczki z kapustą kiszoną

Dziś propozycja na smaczny, domowy obiad.Są to pulpety z mięsa mielonego z ziemniaczkami i kiszoną kapustą.Zwykły ale smaczny obiad.Moje dzieci najbardziej lubią najzwyklejsze obiady ale również chętnie próbują czegoś nowego.


Składniki :

- mięso mielone, w zależność od upodobań, ja użyłam  mięsa z łopatki ( u mnie 1 kg na 5 osobową rodzinę) 
- jedna cebula
- 2-3 ząbki czosnku
- jedno jajko
- sucha bułka namoczona w wodzie
- przyprawy wedle uznania
- trochę wody
- jedna większa marchewka 
- ziemniaki
0,5 kg kapusty kiszonej - ja użyłam kapusty z puszki, zakupionej w Niemczech (nie orientuję się czy taka jest  do kupienia w Polsce), jest ona słodsza
- kostka rosołowa
- boczek
- kilka liści laurowych 
- ziele angielskie

Przygotowanie :

Mięso umieścić w misce dodać drobno posiekaną cebulkę, wcisnąć czosnek, dodać jajko, bułkę namokniętą , przyprawy, ja dodaję trochę wody (wtedy pulpeciki będą miększe).Wszystkie składniki wymieszać i uformować pulpety (formując ręce maczam w wodzie wtedy mięso tak się nie lepi do dłoni i dobrze się formuje).Marchewkę zetrzeć na większych oczkach.


Obrać i ugotować ziemniaki.Na patelni rozgrzać olej i podsmażyć pulpeciki z jednej i z drugiej strony.


Podsmażone przełożyć do rondla lub garnka, dodać liść laurowy,ziele angielski oraz startą marchewkę.Zalać ciepłą wodą i dusić do miękkości.



Po uduszeniu wyłożyć pulpety na talerz a pozostały sosik zagęścić mąką z wodą doprawić i chwilę pogotować.

Między czasie ugotować kapustę w bulionie z kostki rosołowej.Ugotowaną odsączyć przyprawić pieprzem dodać podsmażony boczek i surówka gotowa.


Szczerze pisząc nie robiłam jej jeszcze z takiej normalnej  kapusty kiszonej więc nie wiem jak by smakowała.Jak już pisałam ta kapusta z puszki, choć też jest kiszona, jest o wiele słodsza i naprawdę bardzo smaczna.
A oto propozycja surówki z normalnej kapusty kiszonej równie smaczna:
Do kapusty dodać pokrojoną drobno cebulkę, posiatkowaną marchewkę, przyprawić solą, pieprzem oraz cukrem, dodać olej i ocet wymieszać i gotowe.
Polecam i smacznego:)









Brak komentarzy:

Prześlij komentarz