wtorek, 29 stycznia 2013

Mój pierwszy tort Pavlova.


Moje Blogowanie zaczynam od upieczenia, mojego pierwszego w życiu,tortu Pavlova. 
Uwielbiam bezy.
Często piekłam je, gdy zostawały mi białka po pieczeniu ciasteczek.
Nie zawsze jednak mi wychodziły, dlatego też zawsze zwlekałam z upieczeniem bezy do tortu Pavlova. 
Wydawało mi się to wręcz nie możliwe skoro wcześniej takie malutkie
mi nie wychodziły.
Przed upieczeniem tej dużej bezy przewertowałam setki przepisów
dokładnie się na nich skupiając i....udało się wyszła znakomicie!!!


Składniki na bezę wzięłam z bloga Moje Wypieki :
- 6 białek 
- 350 g drobnego cukru do wypieków
- łyżeczka soku z cytryny lub octu winnego
- łyżeczkę mąki ziemniaczanej
- szczypta soli

Składniki na masę :
- 250 g serka mascarpone
- 200  ml śmietany kremówki
- ewentualnie paczkę cukru waniliowego

Dodatkowo :
- dowolne owoce (najlepsze są sezonowe ale mogą być również z puszki bądź mrożone)


Przygotowanie bezy :
Płaską blaszkę wyłożyć papierem do pieczenia i obrysować okrąg o średnicy 22cm.
Piekarnik nagrzać do temperatury 180 C.
W misce ubić białka ze szczyptą soli na sztywną pianę .Do masy dodawać stopniowo cukier cały czas mieszając.Gdy powstanie sztywna, błyszcząca masa dodać soku z cytryny lub octu winnego oraz mąkę ziemniaczaną.
Masę bezową wyłożyć na obrysowany okrąg, wyrównać boki ku górze.
Wstawić do nagrzanego piekarnika (ja wkładam na najniższym poziomie) Po 5 minutach zmniejszyć temperaturę do 140 C i piec przez 90 minut.
Beza powinna się lekko zrumienić oraz może popękać.Beza powinna być sucha na zewnątrz a w środku miękka, ciągnąca się(ja osobiście taką uwielbiam).
Po upieczeniu uchylić drzwiczki i pozostawić do wystygnięcia na kilka godzin lub całą noc.

Przygotowanie masy :
W misce zmiksować serek mascarpone dodać śmietanę i ewentualnie cukier waniliowy, zmiksować i masa gotowa.

Na powstałą bezę wyłożyć masę a na masę owoce.Smacznego!!!




2 komentarze:

  1. no gratuluje kochana , życze powodzenia w blogowaniu :) super noworoczny krok :* _ makik

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Dzięki Madziu mam nadzieję że będzie się podobał i zyskam dużo czytelników.Pozdrawiam.

      Usuń